MYŚLĄC O POLONISTYCE

Gdy myślimy o polonistyce językoznawczej jako o przedmiocie stu­dium uniwersyteckiego, to muszą nas interesować nie tylko szczegółowe zagadnienia wiążące się z tym, z jakich części ten przedmiot się składa, jaki ma być układ programów każdego roku studiów, jaka kolejność egza­minów, jaki stosunek godzin wykładowych do godzin ćwiczeń, godzin poświęconych językoznawstwu do godzin poświęconych historii literatury, ale musi nas interesować także — a może nawet przede wszystkim — zagadnienie tego, czym jest językoznawcza polonistyka, jaka jest jej treść teoretyczna, czego można się po niej spodziewać i od strony ogólnie meto­dologicznej, to znaczy pod względem możliwości oddziaływania przy okazji analizy faktów językowych na postawę myślową uczących się, i od strony hi story czno-kulturalnej, to znaczy pod względem zdobywania przez pracę nad historią i geografią języka polskiego i jego budową ogólnego poglądu na dzieje kultury polskiej, której przecież język polski jest jednym z głównych składników, a dla polonisty jej najbliższą treścią.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Mam nadzieję, że Ci się spodoba moja strona, która poświęcona jest modzie i trendom. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych pomysłów na stylizacje zarówno na co dzień jak i na większe wyjścia. Zapraszam do lektury!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)