WYOBRAŹNIA PISZĄCEGO

Wyobraźnia piszącego źle pracuje, nie umie on zharmonizować pierwiast­ków obrazowych z pierwiastkami racjonalnej treści, perceptibiliów z in- telli gibiliami, i dlatego myśl jest niejasna. Dla jej wydobycia z mętnych, słów nie wystarczyłby retusz stylistyczny: konieczny jest wysiłek, którego się wymaga od tłumacza tekstu (por. wyż. s. 39), konieczne jest wyraźne uświadomienie sobie sytuacji, do której się odnoszą zacytowane słowa,intencji tych słów, która wymagała sformułowania tym jaśniejszego, że słowa te są nagłówkiem artykułu, a więc wyrazem jego myśli przewod­niej, jego mottem uderzeniowym. Motto tak sformułowane może być tylko pluskiem („Un coup d’epee dans l’eau”), a nie uderzeniem. Wartość stylis­tyczna form wysłowienia i ich sugestywność (czyli działanie społeczne) są od siebie nieodłączne.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Mam nadzieję, że Ci się spodoba moja strona, która poświęcona jest modzie i trendom. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych pomysłów na stylizacje zarówno na co dzień jak i na większe wyjścia. Zapraszam do lektury!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)