ZADANIA TEORETYCZNE I DYDAKTYCZNE

Myślę, że nauczyciel mający rozpocząć nauczanie geografii w wiejskiej szkole podstawowej zastosowałby dobrą metodę, gdyby na pierwszej lekcji pokazał uczniom globus i powiedział im: widzicie, to jest kula ziem­ska, ona się obraca, są na niej lądy i oceany, te oto lądy to Ameryka, Północna i Południowa, one są od nas na zachód, a my od nich na wschód, tu jest Azja, tu Australia, tu Afryka, tu Europa. W Europie są różne kraje. Nasz kraj, Polska, znajduje się tu — na południu jego granicami są góry, na północy granicą jest morze. Tu jest jego stolica Warszawa, tu Kraków, tu Gniezno, — a w tej części kraju jest nasza wioska. Od dydak­tycznego taktu nauczyciela zależy, ile czasu poświęci na ten opis, ale wydaje się rzeczą ważną, żeby już pierwsza lekcja geografii ukazała ucz­niom dalekie horyzonty, uświadomiła im, że ich wioska jest punkcikiem na kuli ziemskiej — maleńkim, ale nie odciętym od reszty świata, punkci­kiem, z którego we wszystkie strony rozchodzą się drogi i do którego ze wszystkich innych punktów można dotrzeć.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Mam nadzieję, że Ci się spodoba moja strona, która poświęcona jest modzie i trendom. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych pomysłów na stylizacje zarówno na co dzień jak i na większe wyjścia. Zapraszam do lektury!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)